Tuesday, March 27, 2007

Ut på tur....


På søndag fikk jeg en dag fri fra en heller hektisk jobbhverdag og tok med Keiko og Hunter til fjells. Jeg trodde at nå var vi tidlig ut og skulle virkelig ta rypa på senga, men sannheten var at jeg hadde glemt å stille klokka og var istede den som ble tatt på senga!!!! Snakk om å være av nett da du.......
Været var upåklagelig med strålende sol, null skyer og nesten vindstille!!! Da jeg endelig kom opp på fjellet skjønte jeg at dette kom til å bli tungt: det var av med skia å traske til beins!!!! Null snø, kun snøfrie tuer så langt øye rakk!!! Men vi fant da snø og noen ryper :o) Hunter fortsetter å vise viltfinneregenskapene sine og fant to ryper i dokk, ikke helt stø i standen denne gangen men dog veldig bra! Han far sjøl kan jeg ikke si viste like bra jakttakter som sin sønn; han kom i fult firsprang ut av skogen med tråkors på en hare!!!!! Da fant jeg ut at det var best å ta ein liten pause og kjøle ned begge gutta før turen gikk videre ned fjellet.
Vi fant ikke mer fugl på den turen, men kom istede hjem med en passe rød nese som bar vitner om en solrik dag i fjellet :o)

No comments: