Thursday, March 15, 2007

Skartuns Tanaka "Tiki"


Tiki kommer fra kennel Skartuns og Odd Hanssen på Bardufoss. Odd og hans kjære kone, Aina, har jeg kjent siden sommeren 1999. Et kjært ektepar som alltid har vist en stor gjestfrihet til deres hjem og som har en spesiell plass hos meg!
Odd har vært min mentor siden Keiko var valp og har lært meg en masse om stående fuglehund.

Tiki ble født 17 august 2005 og kommer fra et kull på 8 valper; 3 hanner og 5 tisper.
Hun er etter Skartuns Ronja (Skartuns Arja og Åshøjdens Kid) og min "gamlefar" Keiko.
Jeg har fulgt Ronja siden hun var valp, sett jaktlysten og iveren i henne, og var derfor fast bestemt på at jeg skulle ha en valp etter denne parringen.

Tiki har levd opp til forventingene så langt og vist den samme jaktlysten som både mor og far har.

Hun er blitt stilt 5 ganger på jaktprøve; 3 høst med 1 3UK og 2 vinter med null uttelling.
Kritikk fra siste start i Sjodalen 4 mars :
"I stor fart flott stil tar Tanaka terrenget i store fine slag. Tanaka revider godt i god kontakt. Fortsetter sitt fine søk hele dagn uten å lykkes. 0pr UK. Tallkarakter: 5-5-5-6-6-5"

No comments: