Wednesday, June 27, 2012

Hva skjer'a........

Huff, nå er det leeenge siden jeg har skrevet noe som helst på bloggen min. Må bare innrømme at jeg har dårlig samvittighet for det, men.....
Dessverre så har dette mye å gjøre med en heller dårlig opplevelse på jaktprøve i vinter (i mitt første slipp med Tika begynner fører av makker å jage - løper etter henne på ski mens han hyler og skriker - Tika, noe som resulterer at hun kommer skremt inn til meg og vil ikke gå ut igjen), må bare si at jeg er rystet over hva folk kan finne på å gjøre for å få fremhevet sin egen hund! Og det værste er at dommeren ser gjennom fingrene og tillater usportslig oppførsel - når da dommer i tillegg er NKK-rep så kan en virkelig begynne å spekulere..... I allefall, jeg håper virkelig at jeg slipper å noen gang møte dette sør-trønderske paret og deres hunder på samme parti!

Men jeg har innsett at en bare må få lagt dette bak seg og løfte hodet og bare se fremover! Så nå i sommer har vi så langt konsentrert oss om å få trent trekktrening på begge hundene. Flere fine løpeturer har vi hatt så langt og endelig begynner formen min å bli bedre:o)) Midt oppe i alt dette fikk Tika løpetid - endelig - og i skrivende stund er hun akkurat ferdig - og godt er det for i morgen setter vi nesen mot Sverige og Agneta ved Red Garlic kennel i Ørebro. Der skal det trenes på ro i oppflukt for Tika og reis på Hunter. Målet er den evinnelige 1.pr på begge hundene til høsten!!! Hvordan det går i Sverige kommer senere.....

No comments: