Monday, October 15, 2007

Tiki viser gode takter......


På fredag var vi ute på en liten jakttur med JanErik og resultatet ble etter 40 min 2 ryper!
Tiki har blitt bare bedre og bedre med å spikre fugl; i bratt skråning med tett bjørkekratt jobber hun veldig bra, jobber seg helt på toppen før hun vender nedover igjen og blir borte på en hylle. Etter å ha kjempet meg gjennom krattet ser jeg henne stå i stram og fin stand helt i enden på hyllen. Jeg roper til janErik at hun står og at det er fugl her........ Siden de fleste rypene er rimelig hvite og det er lite snø, lister vi oss bort til Tiki og på ordre reiser hun 7 ryper hvorav en faller og Tiki apporterer nølende rypen til mor. Jeg må bare innrømme at hun imponerer stadiv vekk, den lille tøtta :o)
På tur tilbake til bilen har Tiki ett fint medvindsøk som ender i stand mot oss, på tur opp går rypene og nok en rype felles - bare at nå er ikke Tiki særlig lysten på å være rolig......
Her har vi litt å trene på; apport og sitt!!!!!!!

No comments: