Monday, January 13, 2014

Forventninger om et begivenhetsrikt år 2014!

Oktober 2012! Det var siste gang jeg skrev i bloggen min!!! Må bare ærlig innrømme at jeg skjemmes virkelig over å ha vært så lite aktiv på bloggen min, MEN det må vi få en endring på nå i 2014! Masse har skjedd siden 2012, noe kan jeg jo nevne.... Vinteren 2012 ble vinteren hvor Tika fikk sin jaktprøvedebut! Må bare innrømme at den var blandet, men erfaringene fikk hun! Sommeren benyttet vi med to turer til Sverige og Agneta Andersson for å trene på rapphøns. To skikkelig lærerike turer som gav oss masse! Høstens to høydepunkter var siste prøvestart på Smøla (Hunter avsluttet sesongen med 3ak) og høstens jakttur til Ringvassøya! Ei uke med total avslapning, jakt og masse fin nord-norsk natur!
Bilder fra 2012 kommer.....
2013 har gitt oss mange svar på hvor vi er opp mot hundene! Vinteren bla ganske så ødelagt av løpetid og innbilt svangerskap. Det samme ble vel høsten også! Hunter har vært delvis halt i høst og har derfor ikke blitt stilt på noen jaktprøver. Høsten høydepunkt har vært jakt her i Dovre og to fantastiske dager i Skjåk! De første typene er skutt for Tika - endelig..... Hunter overrasket oss alle med en perfekt avslutning på første dag i Skjåk: Hunter rapporterer for Kjell Tore som finner han i stand, rype letter, det skytes, rype detter og Hunter apporterer! Cognac neste....

Så langt i 2014 har vi begynt planleggingen av vintersesongen (de første prøver er tikket av) og vi har allerede fått de første 20 milene på ski i beina! Mer info for 2014 kommer......

No comments: