Wednesday, October 19, 2011

Hva skjer'a.......

Nedtellingen til årets siste jaktdag (søndag 23 oktober) har begynt og hvis værgudene er med oss blir det noen fine dager innen da! Målet er å få vært i fjellet hver dag før jaktslutt og er vi virkelig heldig så kanskje vi får noen fjærkledde kreaturer med oss hjem også!!!

Siden jeg sist skrev på bloggen har vi hatt noen virkelig fine turer i fjellet - dog med ymse resultat.... Vi har vært heldige og sett bra med rype på nesten alle turene og DET er oppløftende når en hvor dårlig rypebestanden er her nå! Det har vært utrolig artig å sett hundene jobbe i godt i fjellet og enda morsommere når vi har fått full uttelling på situasjonene:o))
Hunter har vist seg å være en god viltfinner og er kanskje den som har funnet mest rype i høst, men det var en liten stund hvor Tika lå godt ann også..... Tror ikke at jeg skal utdype den turen noe videre..... Det er godt å se at Tika utvikler seg og er nå fast i sekunderingen. En aldri så liten stand på rype har vi osgå opplevd og da blir dagen så mye bedre til tross for lite rype:o))

I mellom fjellturene har jeg også rukket å besøke Anke og Bent (Hunter's oppdrettere) i Danmark og fått møtt på Hunter's mor og søster - jeg må bare innrømme at jeg blir like overrasket hver gang jeg møter søster Hera og ser hvor lik hun er Hunter..... En liten tur på markene fikk vi også tid til og hva er vel ikke mer positivt enn å se en unghund i en av sine første, intense stander på rapphøns!!! Anke og Bent har ei ny stjerne i annmarsj: Dina, som virkelig tegner godt!!!!

Nei, nå skal hagla pusses før sesongens siste jaktturer!!!!!

No comments: