Friday, October 30, 2009

Oppsummering......

Denne høsten har vært en heller begredelig høst med få turer i fjellet og enda færre ryper å se! Dessverre har det ikke gått som forventet på høstens prøvestarter og det er ikke noe rart med heller dårlig treningsgrunnlag. Jeg har merket at tapet av Tiki har vært tyngre å bære enn først antatt, det gjelder både for to'beinte og fir'beinte!!!!!
Det positive med høsten er å ha fått Kira i hus - det er utrolig hvor lik to søsken som er oppvokst og preget i to vidt forskjellige miljø er!!! Kira har vært en positivt innslag i høst, selv om vi har mistet to premier grunnet heller dårlig avslutning på fuglearbeidene...... Her er det kun snakk om dressur......
Etter å ha hatt henne i snart 4 mnd kan jeg med hånden på hjertet si at hun er mer enn nok verdig til å føre Skartuns-blodet videre og det skal bli spennende å se hennes avkom til våren.
Planen er å parre Kira på neste løpetid og da skal jeg beholde en tispe :o))

MEN selv om høsten har vært dårlig så retter vi nå blikket mot vinteren og satser på å få reist kjerringa da :o)) Har allerede begynt å høre feltrykter om når de forskjellige prøvene skal arrangeres og satser på å starte på ett par prøver før påske og så stille på Dovrefjell, Grotli og kanskje Rolf Sevendal! Målet med vinteren er klar: Hunter skal ha 1AK!!!!!!'

Jeg har lovt gutta i nord om at får Hunter 1Ak før NM Vinter, så skal vi komme oppover!!!

1 comment:

Hilde said...

Må jo alltid se opp og fram!!! Nå skal jeg krysse alt som krysses kan for Hunter!!! + tispa til våren!;)