Sunday, January 18, 2009

Så kom vinteren......igjen.....

Etter flere dager med sterk vind, plussgrader og til tider vannrett regn var det godt å endelig oppleve minusgrader igjen! Selv om det var til tider litt for vindfult...... Med dårlig vær sier det seg selv at treningsturer i fjellet har blitt nedprioritert - istede har vi hatt mange fine trekkturer i løypenett på Doombås! Og for noen turer :o)) Jeg blir stadig imponert over trekkviljen til Tiki og Hunter - i går var nok et eksempel på deres vilje: i sterk bris dro vi ut på tur i heller gjenblåste løyper, utover turen økte vinden i styrke og snødrevet ble bare tetter og tettere, på siste runde blåste det så hardt at lufta ble slått ut av meg gjentatte ganger - så da jeg skimtet bilen i snødrevet var jeg rimelig glad! Hundene hoppet nesten i bilen før jeg fikk åpnet dørene, så jeg tror ikke at de likte seg særlig godt heller.......
Men en ting kan jeg si om turen: det er på slike turer at en kjenner at en er i live!!!!!! KANON!!!!

No comments: