Sunday, September 28, 2008

Jaktprøvesesongen er over....

Så er helgen på hell og roen har senket seg i huset. Både Tiki og Hunter er slite etter en begivenhetsrik helg!
Tiki startet i AK på lørdag; hun går fint i første slipp og utnytter terrenget bra i i sterk sidevind, i andre slipp støkker makker kull-forfølger-ny makker kommer på- og vi er klar igjen! Jeg har sett hvor to ryper satt seg og tar en sjanse og kjører Tiki opp i områder - dessverre kommer hun litt feil på, støkker og forfølger! Tidlig dag fra fjellet......
Hunter har sin første AK-start og går som vanlig BRA! Allerede i førset slipp finner jeg han i stand - jeg reiser og han fester ny stand, men da har dommer sendt på makker som da tar stand foran Hunter, reiser og ett fint kull letter!!!! FY Fabian så grelt!!!! I andre slipp finner jeg Hunter - nok en gang - i stand og jeg er på tur opp da makker ikke klarer å stoppe hunden sin, som igjen ikke respekterer Hunters stand og stryker rett forbi, tar opp ett stort ryekull, drar da med seg Hunter og vi er ute!!!!! Snakk om u-tur i fjellet!!!!! Tror ikke jeg har vært så sint noen gang.........
Nok en gang har Hunter vært partiets viltfinner og har gått som en drøm i fjellet - men....
Lover at vi skal komme sterkere tilbake i vinter :o)) Denne gutten har jeg virkelig tro på!!!!

No comments: